THANK YOU FOR BEING MY FRIEND......

Selasa, 17 Disember 2013

BARBIE DOLL - RM 30 PER PAIR POSTAGE INCLUDED








Nak order boleh PM ke FB page atau email kedaimeeza@gmail.com

FAIRY - RM 33 PER PAIR POSTAGE INCLUDED


Pink

Violet


Grey


Brown


Green


Blue


Email kedaimeeza@gmail.com for your order

Promosi Tahun Baru..RM20 sahaja termasuk pos..CEPAT!!! promosi tamat 31 Disember 2013...

Salam Semua,

Saya mengadakan promosi Tahun Baru..Antara contact lens yang dipilih untuk PROMOSI TAHUN BARU ini ialah POP C DARK, POP C LIGHT dan BARBIE DOLL..

Untuk melihat gambar sila lihat catatan saya sebelum ni. ( klik Label KEDAI CONTACT LENS )

Cepat..dapatkan nya sekarang sebelum harga kembali normal :)

Untuk order boleh PM ke FB page ( sila klik banner sebelah kiri )
atau
email kedaimeeza@gmail.com

Jumaat, 20 September 2013

London aku datang...

My next second home Airbus A380, after Boeing 747..going to London with this aircraft soon...can't wait...lama dah tak pegi Hounslow ;) 






Isnin, 16 September 2013

Percaya atau tidak!!!!

5 FAKTA UNTUK ANDA PERCAYA ATAU TIDAK!!

1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lupa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3. Barah akibat penggunaan bahan dalam SHAMPOO. Balik rumah dan pergi periksa. Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah; VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telahpun dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan buih yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan buih

4. Kepada penggemar makanan jenis MEE SEGERA (tak kiralah maggi, koayteow dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doctor. Keluarga saya telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu berkenaan salutan wax ke atas makanan ini. Inilah yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari. Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. Seorang lagi mangsa yang serupa ialah Pramugara dari SIA yang mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri, Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati menghidap barah dan mati selepas itu. Sekarang ini tindakan memakan mee segera bolehlah diistilahkan sebagai 'makan untuk mendapat barah'.

5. BAWANG GORENG SEGERA, Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.

Nampaknya yang nombor 4 tu kena stop dulu..bawak bekal roti je la time nightstop..bekal untuk supper...hik..hik.. ;)

Tertelan Berus Gigi..Biar Betul!!!!

Seorang wanita berusia 25 tahun dari Yangzhou di wilayah Jiangsu dikejarkan ke hospital minggu lalu selepas tertelan sebatang berus gigi. Kejadian berlaku ketika dia memberus gigi sambil bercakap menerusi telefon.
“Berus gigi itu terjatuh ke dalam rongga tekak dan jatuh ke dalam perut,” kata sumber perubatan.

Doktor mengambil masa beberapa jam untuk mengeluarkan berus gigi berkenaan.
Sementara itu, dalam kejadian lain,

Sebatang penyepit sepanjang lima sentimeter dikeluarkan dari kepala seorang lelaki di Chengdu oleh sekumpulan doktor minggu ini.

Penyepit berkenaan memasuki kepala itu melalui rongga matanya sembilan bulan lalu.

Menurut Shanghai Daily, lelaki berusia 57 tahun bernama Wen itu hidup dengan penyepit berkenaan dalam rongga hidungnya tanpa menyedari ia ada di situ.

Kejadian berlaku Disember tahun lalu ketika Wen yang sedang makan tengah hari tergesa-gesa meluru untuk menyelamatkan cucunya yang hampur terjatuh.

Dia terjatuh di atas lantai yang licin dan penyepit yang dipegangnya tercucuk ke dalam rongga matanya tanpa menembusi pancaindera itu.

Sebahagian penyepit itu patah tetapi Wen yang agak mabuk selepas minum arak tidak menghiraukan matanya yang berdarah dan membuang penyepit berkenaan.

Beberapa bulan kemudian luka dialaminya tidak sembuh. Imbasan sinar X mendedahkan bahawa terdapat sebahagian penyepit di antara rongga mata kiri dan rongga hidungnya.

Sebelum dibedah Wen mengatakan dia tidak berasa sakit. Dia hanya rasa tidak selesa apabila mengenyit mata.

Ahad, 15 September 2013

Lagenda Gunung Santubong dan Gunung Sejinjang

Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang ialah dua orang puteri dewa kayangan yang mempunyai paras rupa dan kecantikan yang tiada tolok bandingnya ketika itu. Sesiapa sahaja yang memandang pasti akan terpikat.


Paras kedua-dua puteri anak dewa dari kayangan itu bagaikan purnama menghias alam, bersinar-sinar bergemerlapan. Alis mata, yang lentik dan ekor mata seperti seroja biru di kolam madu.

Walaupun ketinggian tubuh mereka hanyalah sederhana tetapi suara mereka cukup merdu seperti seruling bambu. Inilah kelebihan yang terdapat pada Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang.

Kehidupan Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang amat mesra sekali. Mereka diibaratkan adik-beradik kembar. Senyuman dan kegembiraan sentiasa bermain dibibir. Bergurau dan bersenda tidak lekang daripada keduanya. Mereka sentiasa sepakat dan sekata. Demikianlah kehidupan yang mereka lalui setiap hari.

“Sejenjang, selepas selesainya kerja kita berdua ini, kita bermain-main, mahu?” Tanya Puteri Santubong kepada Puteri Sejenjang yang asyik menumbuk padi.
“Baiklah. Tapi kita mahu main apa ya?” balas Puteri Sejenjang.

“Kita main sorok-sorok di taman bunga di halaman sana. Lepas itu kita petik bunga-bunga yang telah mekar di taman.”

“Yalah Santubong! Sudah lama juga kita tidak memetik bunga-bunga di taman sana.”
Menantikan saat itu, kedua-duanya meneruskan pekerjaan masing-masing hingga selesai.

Pekerjaan Puteri Santubong dari siang hingga malam hanyalah menenun kain. Manakala Puteri Sejenjang pula asyik dengan menumbuk padi.

Pada suatu hari, ketika Puteri Santubong leka menenun kain dan Puteri Sejenjang asyik menumbuk padi, berbual-buallah mereka tentang kecantikan diri masing-masing. Mereka memuji-muji tentang kelebihan diri sendiri.

“Sejenjang! Kau lihat tak diri aku yang serba tidak cacat ini! Dengan duduk menenun seperti ini, aku dapat menjaga kerampingan pinggangku ini. Aku pasti suatu hari nanti, bila anak raja sampai ke mari, dia akan melamar dan mengahwini aku. Aduh! Betapa bahagianya di saat itu, Sejenjang?” Tanya Santubong kepada Sejenjang yang asyik menumbuk padi.

Puteri Santubong terus memuji-muji akan kecantikan dirinya. “Bila aku sudah diam di istana nanti, tentunya dayang-dayang mengelilingi aku, sambil menyikat-nyikat rambutku yang mengurai ini. Nanti mereka akan berkata, inilah anak dewa kayangan yang paling cantik pernah mereka temui. Saat itu akulah tuan puteri yang paling cantik di dunia ini.”

Puteri Sejenjang yang asyik menumbuk padi mulai merasa marah dan cuba menentang kata-kata Puteri Santubong yang menganggap dirinya sahajalah yang paling cantik. Puteri Sejenjang menyatakan dirinya yang paling cantik dan rupawan. Kecantikannya mengalahi paras rupa Puteri Santubong.

“Tidakkah kau tahu Santubong? Dengan cara berdiri menumbuk padi begini menjadikan tubuhku ini, kuat dan tegap. Subur menawan. Leher juga jinjang. Betis bagaikan bunting padi.”

“Dengan menumbuk padi ini juga jari-jemariku halus dan lenganku ini serasa tegap daripada engkau yang asyik bongkok menenun kain. Entah nanti, engkau cepat pula rebah ke bumi. Takut pula anak raja itu melamar aku dahulu,” balas Puteri Sejenjang.

Mendengar kata-kata Puteri Sejenjang, Puteri Santubong enggan mengalah. Puteri Sejenjang juga pantang menyerah. Masing-masing mahu dipuji. Akhirnya, pertengkaran antara Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang semakin hangat. Masing-masing tidak dapat mengawal perasaan mereka lagi. Pertengkaran antara keduanya berlarutan.

Daripada nada suara yang rendah bertukar menjadi lantang sambil mencaci-caci dan menghina antara satu dengan yang lain.

“Sejenjang! Kalau asyik pegang antan, jangan harap betis kau tu akan jadi bunting padi. Takut lemak tak berisi. Dek antan tu jugalah jari-jemari kau tu, kesat dan kasar. Tidak seperti jari-jemariku ini yang halus serta runcing,” kata Puteri Santubong dengan bangga.

Dengan perasaan penuh dendam dan dengan amat marah, Puteri Sejenjang hilang sabar lalu menyerang Puteri Santubong dengan antan di tangan. Ayunan pukulan Puteri Sejenjang amat kuat dan cepat, lalu terkenalah ke pipi Puteri Santubong yang sedang duduk menenun kain. Menjeritlah Puteri Santubong kerana kesakitan.

Puteri Santubong bertambah marah. Puteri Santubong juga tidak berdiam diri, lantas menikam Puteri Sejenjang dengan batang belidah yang ada dalam genggamannya. Tikaman itu tepat ke arah kepala Puteri Sejenjang dan menembusinya. Maka menjeritlah pula Puteri Sejenjang sekuat-kuatnya akibat kesakitan tikaman tersebut. Berakhirlah sebuah persahabatan dan persaudaraan yang telah dijalin oleh mereka selama ini.

Kononnya akibat pergaduhan dan ayunan antan puteri Sejenjang yang terkena ke pipi Puteri Santubong menyebabkan Gunung Santubong telah terpecah menjadi dua seperti yang dilihat pada hari ini. Demikian juga dengan tikaman batang belidah oleh Puteri Santubong yang mengenai tepat ke kepala Puteri Sejenjang, menyebabkan Bukit Sejenjang pecah bertaburan menjadi pulau-ulau kecil berhampiran Gunung Santubong.
Kisah sedih di antara Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang akhirnya menjadi kenangan dan ingatan rakyat Sarawak. Maka lahirlah lagenda Puteri Santubong dan Puteri Sejenjang yang kita dengar sehingga ke hari ini.
Oh……Puteri Santubong,
Sejinjang sayang,
Kisah lama, Zaman mensia maya.
Puteri Santubong, Puteri Sejinjang,
Penjaga gunung Negeri Sarawak,
Manis sik ada dapat dilawan,
Anak dak Dewa turun kayangan.
Oh……
Santubong puteri bertenun kain malam,
Oh……
Sejinjang puteri menumbuk padi siang.
Satu hari nya dua kelahi,
Beranuk anuk sik renti-renti,
Seorang madah dirik bagus agik,
Seorang sik ngalah walau sampai ke mati.
Udah lejuk nya duak kelahi,
Lalu bertukuk nya duak puteri,
Sejinjang mengayun aluk ke pipi,
Tebik Santubong sampai gituk ari.
Tapi Santubong membalas juak,
Lalu ditikam batang belidak,
Sampei terkena Sejinjang kepala,
Lalu bertabor jadi Pulo Kera.
Kisah Santubong, kisah Sejinjang,
Asal berkawan jadi musuhan,
Kinik tuk tinggal jadi kenangan,
Pakei ingatan sepanjang zaman.




Bye...bye Boieng 747

Kapal Terbang yang best and user friendly to work in...love this aircraft..going to miss  u Jumbo..


Picture taken in London..that was my last flight...huhuhu...


Tomato dengan telur...

Hi, Korang pernah makan tak lauk ni..ni masakan cina..tapi jarang ada kat chinese restaurant kan...
senang je nak masak nye..goreng macam biasa letak air sikit, letak perasa dan hidang..simple n tasty..

selamat mencuba!




Kisah Potret Monalisa

 




Mona Lisa merupakan sebuah karya agung lukisan Leonardo Da Vinci abad ke-15. Kini ia disimpan di Muzium Louvre, Paris, Perancis. Lukisan Mona Lisa popular kerana hasil seninya menampakan lukisan itu seperti bernyawa. Lukisan ini dilukis selama 4 tahun tetapi tidak pernah disiapkan selepas itu. Oleh itu, terdapat sedikit kecacatan pada lukisan ini yang mana subjek lukisan ini tidak mempunyai bulu kening dan lukisan latar belakang kelihatan terlalu pudar.

Lukisan ini merupakan antara lukisan potret yang pertama yang menggambarkan model di depan landskap bayangan pelukis dan Leonardo merupakan antara pelukis yang pertama yang menggunakan perspektif udara dalam lukisan


Senyuman misteri yang ditunjukkan Mona Lisa dalam lukisan potret terkenal karya Leonardo da Vinci akhirnya terungkap. Para akademik Jerman merasa yakin mereka telah berhasil memecahkan misteri yang telah berlangsung beberapa abad di sebalik identiti gadis cantik yang menjadi objek lukisan terkenal itu. Lisa Gherardini, istri seorang pengusaha kaya Florence, Francesco del Giocondo, telah lama dipandang sebagai model yang paling mungkin bagi lukisan abad 16 tersebut. Namun demikian, para sejarawan seni sering bertanya-tanya apakah mungkin wanita yang tersenyum itu sebetulnya kekasih da Vinci, ibunya atau artis itu sendiri.

Kini para pakar di perpustakaan Universiti Heidelberg menyatakan berdasarkan catatan yang ditulis pemiliknya dalam sebuah buku pada Oktober 1503 diperoleh kepastian untuk selamanya bahwa Lisa del Giocondo-lah model yang sesungguhnya dalam lukisan itu, yang merupakan salah satu lukisan potret terkenal di dunia. "Semua keraguan tentang identitas Monalisa telah pupus menyusul penemuan oleh Dr. Armin Schlechter," seorang pakar naskah kuno, kata perpustakaan itu dalam pernyataannya.

Hingga kini, hanya diperoleh bukti kurang meyakinkan dari berbagai dokumen abad 16. "Hal ini menciptakan ruang bagi berbagai interpretasi dan ada banyak identitas berbeda dikemukakan," kata perpustakaan itu. Catatan itu dibuat oleh Agostino Vespucci, seorang pejabat Florence dan sahabat da Vinci, dalam koleksi surat tulisan orator Romawi, Cicero. Tulisan dalam catatan itu membandingkan Leonardo dengan artis Yunani kuno Apelles dan menyatakan ia sedang menggarap tiga lukisan, salah satunya adalah potret Lisa del Giocondo.

Para pakar seni, yang sudah mengaitkan tahun pembuatan lukisan itu pada jaman abad pertengahan itu, menyatakan penemuan Heidelberg itu merupakan terobosan dan penyebutan sebelumnya menghubungkan istri saudagar itu dengan lukisan potret tersebut. "Tak ada alasan untuk terus meragukan bahwa potret ini adalah wanita yang lain," kata sejarahwan seni Universitas Leipzig, Frank Zoelner, kepada Radio Jerman.

Sabtu, 14 September 2013

Kisah Pulau Easter

[Easter+Island.jpg]
Pulau Easter (Easter Island)

Pulau ini juga dikenali sebagai Rapa Nui (dalam bahasa Polinesia) dan Isla de Pascua (dalam bahasa Sepanyol) yang terletak di antara Tahiti dan Chili. Pulau ini berbentuk segitiga dan luasnya dianggar 163,6 km². Pulau berhampiran yang berpenghuni ialah Pulau Pitcairn yang jaraknya adalah 2.075 km sebelah barat. Pulau yang dianggap misteri ini didiami oleh ratusan batu-batu raksasa (juga dikenali sebagai patung-patung moai) berbentuk manusia dan berusia lebih dari 400 tahun diletak di sepanjang garisan pantai.

Ketinggian setiap patung dianggar lebih kurang 14 kaki dan mempunyai keberatan 14 tan. Patung-patung ini dipercayai dibina oleh suku kaum orang asli yang digelar sebagai Rapa Nui. Ianya dibina dengan menggunakan sisa-sisa batu gunung berapi. Namun, sehingga ke hari ini, persoalan yang masih belum terjawab, adakah benar kaum asli Rapa Nui boleh membina patung-patung dengan hanya menggunakan teknologi primitif mereka. Terdapat juga teori lain mengatakan monumen-monumen ini ada kaitan dengan kedatangan UFO.

Manusia pertama kali yang menempati pulau ini adalah dari keturunan Polinesia yang mungkin berasal dari Pulau Mangareva atau Pitcairn di sebelah barat. Ahli arkeologi pertama yang menjumpai pulau ini adalah Jakob Roggeveen berasal dari Belanda pada tahun 1722. Kajian beliau menyatakan kira-kira 2,000 hingga 3,000 penghuni di pulau ini dan jumlah penduduk telah meningkat sehingga 10,000 hingga 15,000 pada abad ke-16 dan 17. Pulau ini dipercayai merosot semenjak 100 tahun sebelum kedatangan Belanda disebabkan peningkatan jumlah penduduk, penebangan hutan dan eksploitasi sumber-sumber alam yang terbatas. Namun, sehingga pertengahan abad ke-19, populasi telah bertambah sehingga 4,000 orang. Pada 20 tahun kemudian, berbagai penyakit yang dibawa oleh orang Barat hampir memusnahkan populasi pulai ini. Ini dibuktikan dengan hanya 111 orang penduduk dikesan pada tahun 1877.

Pulau ini dibangunkan oleh Chili pada 1888 oleh Policarpo Toro. Jumlah penduduk asli suku Rapanui perlahan-lahan telah bertambah. Nama Rapa Nui bukanlah nama asli bagi pulau ini. Nama itu dicipta oleh para imigran pekerja dari suku asli Rapa di Kepulauan Bass yang menyamakanya dengan kampung halaman mereka. Nama yang diberikan suku Rapanui bagi pulau ini adalah Te pito o te henua ("Pusar Dunia").

Pada 20 tahun terakhir, berlaku masalah pemilikan tanah dan ketegangan politik. Penentangan suku asli Rapanui ditamatkan dengan pesetujuan pemilikan tanah tradisional secara milikan bersama.

Pulau ini dahulunya mempunyai hutan pohan palem dan menurut kajian, para penghuni pertama pulau ini telah mengeksploitasi pokok-pokok ini untuk dijadikan tempat moai serta membina perahu nelayan dan bangunan. Ada bukti mengatakan keruntuhan pulau ini dikaitkan dengan kekurangan sumber-sumber ikan dan burung yang kehilangan sarang. Ayam dan tikus menjadi santapan utama mereka. Ada juga fakta mengatakan wujud kanibalisme.

Tradisi yang menarik yang diamalkan oleh kaum suku asli ini ialah pemujaan burung-burung (manutara). Sebuah pertandingan mendapatkan telur seekor Sooty Tern diwujudkan. Peserta dikehendaki berenang menuju Motu Nui dan pemenang akan dianugerahkan kuasa pemilikan kesemua ke atas sumber-sumber pulau tersebut. Tradisi ini masih diterapkan pada saat bangsa Eropah mendarat di pulau ini.

Walaupun pulau ini dipenuhi oleh patung-patung pemujaan namun, dewa ternyata marah terhadap kepupusan tumbuhan di pulau ini. Pulau ini menjadi tidak subur dan tanahnya kering dan sukar ditumbuhi oleh pokok-pokok baru. Pulau ini sukar dipulihkan walaupun terdapat debu-debu vulkanik yang subur seperti pulau-pulau lain.

Berbalik kepada pembinaan patung-patung moai yang menjadi simbol kepada pulau ini, dipercayai dipahat pada tahun 1600 hingga 1730 dan terdapat lebih dari 600 buah patung. Sebenarnya patung ini dilengkapi dengan tubuh namun, tubuhnya telah tertimbus oleh tanah akibat ditelan zaman dan pada hari ini hanya leher sahaja yang kelihatan. Monumen-monumen ini masih tegak berdiri ketika Roggeveen datang pada 1722 dan Kapten James Cook pada 1774. Hingga ke abad 19, seluruh patung telah tumbang akibat peperangan internecine.

Ada berbagai lembawan (tablet) yang ditemui di pulau ini bertulisan misteri. Tulisan yang dikenali sebagai Rongorongo belum dapat dihuraikan walaupun berbagai generasi ahli bahasa cuba membongkarnya. Pada 1932, sarjana Hongoria, Wilhelm telah menemui tulisan tersebut hampir sama dengan tulisan pra-sejarah Lembah Indus di India. Namun, pendebatannya sehingga ke hari ini masih belum menemui jawapan yang pasti.



                                                             Meeza Maureen





CELEB NUDY - RM 30 PER PAIR POSTAGE INCLUDED

Diameter: 14.5 mm
Enlarging Effect: 16.0 mm
Water content: 38%
Base Curve: 8.6
Life Spand : 1 year

 GREEN

 PINK
 
 BROWN

 GREY

 BLUE

 KALAU NAK BELI BOLEH EMAIL KEDAIMEEZA@GMAIL.COM
OR
Visit my www.facebook.com/myonlineshop78
for more colorfull contact lense
Meeza Maureen


 

KIRA KIRA - RM 30 PER PAIR POSTAGE INCLUDED

 GREEN

 GREY


 VIOLET

 BROWN

BLUE

DIAMETER : 16.0 MM (BIG EYES)

LIFE SPEND : 1 YEAR

KALAU NAK BELI BOLEH EMAIL KEDAIMEEZA@GMAIL.COM
OR
Visit my www.facebook.com/myonlineshop78
for more colorfull contact lense

MeezaMaureen 


POP C DARK - RM 30 PER PAIR POSTAGE INCLUDED

BLUE


 VIOLET


 GREEN


 GREY


GREEN

DIAMETER : 15.5MM
ENLARGING EFFECT : 16 MM
LIFE SPEND : 1 YEAR

KALAU NAK BELI BOLEH EMAIL KEDAIMEEZA@GMAIL.COM

OR

Visit my www.facebook.com/myonlineshop78
for more colorfull contact lense


 Meeza Maureen


POP C LIGHT - RM 30 PER PAIR POSTAGE INCLUDED









Diameter : 15.5 mm
BC : 8.6 mm
 Water Content: 38~42%
Enlarging Effect: 16.0mm
Life Span: 1 Year

KALAU NAK BELI BOLEH EMAIL KEDAIMEEZA@GMAIL.COM

OR

Visit my www.facebook.com/myonlineshop78
for more colorfull contact lense



Selasa, 10 September 2013

Pantun Kelakar

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar.

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, “Cash On Delivery”!

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

 Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan..

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap


KISAH SERAM LEBUHRAYA KARAK

LEBUHRAYA KARAK

Lebuhraya Karak (E8) atau nama rasminya Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak adalah lebuhraya capaian separa sejauh 60 km menghubungkan Kuala Lumpur dengan bandar Karak di Pahang. Lebuhraya ini mempunyai sepasang terowong di kawasan peranginan terkenal di Malaysia iaitu Genting Highlands. Lebuhraya ini pada asalnya merupakan lebuhraya dua lorong bertol sebelum dinaiktaraf kepada lebuhraya ekspres penuh pada tahun 1997.



Lebuhraya persekutuan 2 lorong
Lebuhraya Karak pada asalnya dibina pada tahun-tahun 1970an oleh kerajaan Malaysia sebagai alternatif kepada Jalan Gombak - Bentong (Laluan Persekutuan ) yang sempit dan bengkang-bengkok. Lebuhraya ini juga adalah sebahagian daripada Laluan Persekutuan 2 (jangan terkeliru dengan Lebuhraya Persekutuan). Lebuhraya tersebut mempunyai sebuah terowong sepanjang 900 m di Genting Sempah yang merupakan terowong jalan raya pertama dibina di Malaysia.
Walau bagaimanapun, kos pembinaan lebuhraya tersebut adalah agak mahal bagi Malaysia pada masa itu memandangkan Malaysia merupakan sebuah negara pertanian pada masa tersebut. Oleh itu, kerajaan memutuskan untuk menjadikan Lebuhraya Karak sebagai jalan raya tol bagi membantu mendapat pulangan bagi kos pembinaan. Hasilnya, 2 plaza tol dibina di Gombak dan Bentong dan lebuhraya tersebut diletakkan di bawah pentadbiran Lembaga Lebuhraya Malaysia. Lebuhraya ini dibuka kepada lalu lintas pada tahun 1977.

Lebuhraya ekspres berbilang lorong
Kepentingan Lebuhraya Karak sebagai laluan utama dari Kuala Lumpur ke negeri-negeri pantai timur menyebabkan kerajaan mengambil keputusan untuk menaik taraf jalan raya 2 lorong tersebut kepada lebuhraya ekspres penuh berbilang lorong dengan membina satu lagi laluan tambahan bersebelahan dengan laluan asal. Dengan itu, lebuhraya tunggal 2 lorong tersebut dinaiktaraf menjadi sebuah lebuhraya berkembar dengan 6 lorong (3 lorong pada setiap hala) di bahagian antara Kuala Lumpur dan Persimpangan Genting Highlands dan 4 lorong (2 lorong di setiap hala) pada bahagian selebihnya.
Kerja-kerja menaik taraf termasuk pembinaan terowong kedua di sebelah terowong asal bagi membolehkan tambahan 2 lorong bagi lalu lintas arah timur, pembesaran plaza tol Gombak dan Bentong serta pembinaan persimpangan bertingkat bagi menggantikan simpang biasa. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa simpang yang tidak dapat dinaik taraf kepada persimpangan bertingkat disebabkan faktor geografi, maka beberapa pusingan-U dibina bagi membolehkan kenderaan dari arah bertentangan dapat keluar masuk ke simpang tersebut. Kerja-kerja menaik taraf selesai pada tahun 1997.
MTD Prime memegang konsesi Lebuhraya Karak serta Lebuhraya Pantai Timur. Lebuhraya Karak diberi kod setelah kerja naik taraf selesai, menyebabkan lebuhraya ini mempunyai 2 kod laluan. Akibatnya, sesetengah peta melabelkan Lebuhraya Karak sebagai manakala sesetengah peta yang lain pula melabelkannya sebagai Laluan Persekutuan . Walau apa pun kod laluan yang digunakan, kedua-duanya boleh digunakan bagi mewakili Lebuhraya Karak memandangkan lebuhraya itu sendiri adalah sebahagian daripada Laluan Persekutuan

KESELAMATAN

Sebagaimana jalan raya pergunungan yang lain, Lebuhraya Karak juga menghadapi risiko tanah runtuh terutamanya pada musim hujan. Oleh itu, pemandu dinasihatkan agar tidak menggunakan laluan pergunungan termasuklah Lebuhraya Karak pada musim hujan bagi mengelakkan risiko tanah runtuh selain jalan penglihatan yang terhad. Had laju lebuhraya ini adalah 90 km/j. Bukan 110 km/j ye.

Antara Hantu Yang Pernah Dikaitkan Dengan Karak :-

Langsuir
Budak Sekolah (merayau-rayau)
Wanita Tua
Bas Lama
Penunggang Motor (Kepala ada badan tak ada)
Perempuan Bawa Anak (batu nisan)
Pontianak
Hantu Pocong
Hantu yang Makan orang (Paling popular)
Volkswagen kuning(dah lupa ada dekat karak @ lebuh Raya Jelapang).


MAKA TERSEBUTLAH KISAH….

1. Antara kemalangan yang paling popular adalah pada 20 Januari 1990, di mana 17 orang terbunuh termasuk 11 orang anggota FRU bilamana berlaku pertembungan diantara kenderaan FRU dengan sebuah lori, sebuah bas dan 10 biji kereta.

2. Kalau korang perasan dekat Genting Sempah (berdekatan perniaga lemang) Banyak Lori berenti pada waktu malam(tidur)..dikatakan tidak sah kalau tidur disitu tapi tidak kena “tegur”.

3. Volkswagen kuning

Selalunya pemandu akan dikacau selepas terowong karak..dia akan potong kereta korang, dan selepas itu dia akan bawa perlahan..ada yang kata jangan potong kereta kuning itu,kalau potong juga….. Dan apa yang menarik tentang Volkswagen kuning ini,seingat aku pada tahun 1998 masa itu aku diasrama tengah dengar radio Era (masa tu Era baru je wujud).Seorang pemanggil call Era dan cerita pasal Volkswagen kuning ni dari A sampai Z,dan bila deejay tu tanya mana tahu tentang cerita ini,pemanggil dari Jelapang(Perak) itu dengan selamba kata dialah pemandu kereta itu dan talian terus putus….

4. Kereta Misteri

KARAK – Penemuan sebuah kereta Kia Optima yang terbenam ke dalam selut dari ketinggian 100 meter di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak, berhampiran terowong Genting Sempah menghala ke ibu negara kelmarin menimbulkan pelbagai misteri.

Kereta berwarna perak itu dipercayai terjatuh dari Jalan Bentong Lama, Batu 18 di sini sebelum ia ditemui oleh penunda kereta, Wong Kam Wai, 31, pada pukul 3 petang.

Namun Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sehingga semalam polis menolak wujudnya unsur jenayah atau kemalangan yang boleh dikaitkan dengan penemuan kereta itu.

“Kalau berlaku kemalangan, mesti pembahagi jalan sudah remuk seperti dilanggar.
Jika ada jenayah mesti ada mangsa di sekitarnya,” kata beliau ketika dihubungi.

Kereta Kia Optima yang berharga lebih RM100,000 itu ditemui ketika Kam Wai sedang menaikkan sebuah kereta Satria Neo yang terbabas di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak.

Dalam pada itu, satu sumber berkata, ketika ditemui kunci kenderaan ada pada kereta itu namun enjin tidak dihidupkan.

Bagaimanapun,usaha untuk mengangkat kereta ini tidak berjaya. Apabila di pertengahan, dua buah kembalik yang mengangkatnya tiba-tiba mengalami masalah mekanikal dan kerosakan pada sistem hidrolik.Ketika itu,kereta ini hanya beberapa meter sebelum sampai di tepi tembok lebuhraya.



Ketika kembalik kedua membantu, ia turut menerima nasib sama apabila tiba-tiba mengalami masalah mekanikal pula.Akhirnya, kereta misteri ini terpaksa di”semadikan” semula di bawah jambatan tersebut!

Jalan Karak LAMA



1. Seorang polis, satu hari naik motor ikut jalan lama ni….nak dijadikan cerita sampai satu kawasan tu,dia nampak banyak kereta paking tepi jalan,tapi yang peliknya kat situ gelap gelita,seorang manusia pun tak ada dan yang paling pelik,semua kereta yang paking tu jenis kereta lama tapi masih cantik…Apa lagi rempit la sambil pegang pistol sampai genting sempah(petronas).

2. Menurut cerita ramai juga yang ingin mengelak kesesakan lalu lintas ikut jalan lama karak(nak balik KL).Tetapi hampir 80% orang yang lalu disini bukan sahaja waktu malam,tengah hari siang buta pun akan berpatah balik. Sebab dah tak tahan menanggung seram!

3. Dalam satu cerita lain, pemandu bas di situ pernah bercerita pada satu malam selepas bas terakhir dari KL ke bentong lebih kurang pukul 9 mlm, dia telah mengambil penumpang di kawasan tersebut yang kebiasaanya sunyi..Seperti biasa kondaktor bas memberi tiket.Riuh rendah la dlm bas tu sebab ramai penumpang..Bila hampir sampai di Bentong penumpang-pemunpang turun di satu kawasan hutan@kampung….Sampai di Stesen Bentong bila konduktor bas tu nak kira duit balik terkejut tengok dalam beg dia penuh dengan daun saja, mana perginya duit tadi ?.

4. Pernah juga terbaca ,beberapa orang polis pernah terserempak dengan Rashid Maiden (Bekas ketua Komunis Pahang) bersembahyang berlapitkan daun pisang ditepi jalan,tetapi mereka hanya tergamam melihat kelibat Rashid Maiden sehingga la selesai sembahyang..selepas itu..hilang..

5. Mengikut cerita dan laporan akhbar, mangsa menghantar isterinya yang bekerja sebagai Manager McDonalds di Genting Sempah.Masa perjalanan pulang, si suami tetiba hilang di Jalan Lama Bentong- Gombak disyaki kemalangan di salah satu gaung. Si isterinya berjalan menyusuri jalan lama tu selama seminggu untuk mencari suaminya malangnya tak berjumpa.

Kemudian, dalam sebulan lepas tu orang asli dan pihak polis menjumpai kereta si suami dalam gaung di KM 40 Bentong tetapi tiada pemandu di dalam. dalam lebih kurang seratus meter dari kereta itu, mereka terjumpa tulang manusia yang lengkap berbaju Melayu tapi tiada langsung daging pada badan mangsa. Baju Melayu tu masih lagi elok, dan jika dikatakan mayat dimakan binatang liar, tiada sebarang kesan kecederaan dan tulang semuanya lengkap.

6. Tentang hantu yang makan orang ni pula berlaku pada era 80’an..si suami ni pergi mencari air kerana kereta dia “temperature”naik.Si isteri tunggu di dalam kereta,lama juga dia tunggu suaminya….lepas tu datang kereta peronda polis,si polis suruh isterinya keluar dari kereta dan terus ke kereta polis dan polis tu cakap “jangan pandang belakang”..bila dengar polis cakap macam itu,si isteri ni terus pandang..Apa yang memeranjatkan ialah si suami ada dekat atas bumbung kereta dengan anggota badannya hancur!

Cerita tegak bulu roma tak pasti kesahihannya. Wallahualam.

Kisah Misteri Segitiga Bermuda aka Bermuda Triangle



Segitiga bermuda atau bermuda triangle adalah satu tempat atau kawasan yang paling misteri didunia. Sekian lama kisah segitiga bermuda menjadi tanda tanya para pengkaji baik dari Barat mahupun Islam segitiga bermuda tetap menjadi misteri sampai ke hari ini.


Pelbagai kejadian aneh terjadi disini malah semua kisah itu belum dapat dirungkai oleh akal yang waras, belbagai pendapat tentang segitiga bermuda antaranya ada yang mengatakan ia merupakan titik magnet bumi yang mempunyai lubang besar yang mampu menyedut apa saja yang melintas disitu dan ada juga yang mengatakan ianya merupakan tempat dimana Jin dan Syaitan berkumpul.

Tetapi apa versi yang didengari ianya tetap menjadi tanda tanya dan belum dapat dirungkai sampai ke hari ini.

Bagaimana dari sudut pandangan Islam berkenaan segitiga bermuda, mengikut Hadis yang diriwayatkan oleh Abu Harairah bahawa Rasulullah SAW telah bersabda " Apabila salah seorang berada ditempat yang terbuka atau ditengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yg meneduhinya bergerau sehingga sebagian dari dirinya terletak ditempat panas dan sebahagiannya lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri atau meninggalkan tempat itularangan ini karena tempat seperti itu adalah tempat yang paling digemari oleh Syaitan.

Hadis diatas menerangkan bahawa kawasan yang paling digemari oleh syaitan adalah tempat dimana udara panas dan sejuk bertembung, maka yang demikian ia dapat dikaitkan dengan keadaan giografi segitiga bermuda.

Segitiga bermuda terletak di lautan atlantik dan dipertengahan antara benua Amarika dibahagian Utara dan Afrika dan kawasan ini menjadi tempat pertembungan dua arus udara dimana arus sejuk dari Amarika Utara dan arus panas dari Afrika, maka dengan hadis ini terjawablah misteri segitiga bermuda.

Ada sebuah buku yang bertajuk " Dajjal akan muncul dari kerajaan Jin di segitiga bermuda " karya Sheikh Muhammad Isa Dawuud dari Mesir, dalam karyanya ada menyebut, bermuda adalah kawasan Jin dimana dari situlah akan munculnya Dajjal dan jika benar tidak aneh lagi apa yang disabdakan oleh Nabi Muhammad SAW bahkan membuktikan bahawa islam memiliki semua jawapan tentang persoalan.

Menurut Sheikh imam M.Ma'rifatullah Al-Arsy, segitiga bermuda merupakan titik terujung didunia dan ditengah-tengahnya terdapat sebuah telaga yang airnya dijaga oleh Nabi Khiddir a.s dan akan munculnya penyelamat akhir zaman iaitu Imam Mahdi dari kawasan itu dengan memakai jubah suci bewarna kebiruan.

Segala persoalan ini hanya Allah SWT yang mengetahuinya..

Isnin, 9 September 2013

Radiglow...

Ada sesapa yang pernah ambik supplement ni..kalau tak keberatan boleh la share pengalaman kat sini ye..


Selasa, 11 Jun 2013

Ubi kentang Yang manis...

Salam, perkenalkan ubi kentang hiris yang digoreng bersama ikan bilis. mesti you all pernah makan..menu yang simple tapi sedap..nyum..nyum..#modelapar#

Perth Australia

Cantiknye rumah...dengan cuaca yang dingin...foto diambil dari tingkap bilik hotel...hehehe #modetakdekeje#

Ahad, 9 Jun 2013

COPYRIGHT @ ALL RIGHTS RESERVED